jena-qde-sushi

Защо сушито е полезно за вас?

Учените смятат, че сушито е една от причините японците да са сред хората с най-добро здраве в света. Като цяло, японската диета – сурова риба, зеленчуци и ориз – съдържа изключително малък процент мазнини. Удивителен факт е, че техният процент на сърдечно-съдови заболявания са сред най-ниските в света.

Наскоро японски учени са установили, че суши ястията може дори да защитават пушачите срещу рак на белия дроб. Професор Тоширо Такезаки, ръководител на изследването, казва: „Японците обичат прясна риба, особено суши. Смятаме, че това е причината, въпреки че хората в Япония пушат толкова колкото хората във Великобритания например, процентът на рак на белите дробове на Острова е 60% повече“. Провелите изследването смятат, че най-добрата превантивна мярка е отказването от тютюнопушене, но казват, че високата консумация на прясна риба и зеленчуци намаляват значително риска.

Уникалните свойства на сушито са:

Сурова риба

Средно всеки човек в Япония консумира около 100гр риба всеки ден под формата на суши, темпура и сашими.

Омега-3 мастните киселини в рибата подпомагат сърцето и подобряват кръвообращението.

Оризsushi-oriz

Оризът е основната съставка в Японската диета. Той е добър източник на енергия и осигурява доставката на протеин. Използван за лечение на стомашно-чревни проблеми, както и за облекчаване при диария. Белият ориз има по-малко хранителни вещества отколкото кафявия, Но кафявият съдържа фитинова киселина, която блокира усвояването на желязо и калций в организма.

Уасаби

Зелената паста, която често се сервира със сушито, е японският еквивалент на горчицата. Основната и цел е да прочиства небцето от вкусовете, но има и някои ползи за здравето. Учени в Япония са открили съединения, наречени изотиоцианати в уасабито, които помагат за предотвратяване на кариес. Също така подпомага предотвратяването на рак и образуването на кръвни съсиреци ако се яде редовно.

Морски водорасли

Японците ядат водорасли от векове. Те ги използват в огромни количества в техните диети заради концентрираното им минерално съдържание. Една четвърт от японската храна включва водорасли. Изсушени листа водорасли се увиват около ориз, зеленчуци и други съставки, за да образуват добре познатото ни суши. Водораслите са богати на йод – от жизненоважно значение за щитовидната жлеза, също така мед, калций, желязо и магнезий.

Джинджифил

djindjifilЕдна популярна и ароматна съставка при сушито е джинджифилът, който се използва, за да се отбележи краят на един вид суши по време на ядене преди да се премине към следващият вид. Широко известно е, че има терапевтичен ефект, подпомага храносмилането и често се предписва срещу морска болест.  Също така се смята, че е защитава срещу респираторни заболявания и настинки, както и, че улеснява метеоризма и схващанията. Дъвченето на джинджифил води до  облекчаване при зъбобол.

Хайвер

Хайверът от треска, който се яде сварен, се използва широко в японските суши ястия. Въпреки огромното количество омега-3 мастни киселини за подпомагане на защитата срещу сърдечно-съдови заболявания, хайверът е с високо съдържание на холестерол, така че не трябва да се консумира в големи количества. Съдържа високо съдържание на мазнини, но предоставя само 90 калории на 100гр и е богат източник на протеин.
soev-sos

Соев сос

Създаден от ферментирали соеви зърна, сосът се използва широко в японската кухня, но е с много високо съдържание на сол и трябва да се избягва от хора с високо кръвно налягане. Въпреки това има ползи, свързани с консумацията на храни богати на соя, като се смята, че те предпазват от рак и сърдечно-съдови заболявания, дори остеопороза.